2011-08-10 | 22:41:53

Lessons learned.

Du har lärt mig många saker genom det du gjorde mot mig. Många, många bra saker. Bra saker om mig själv och om andra. Saker som kommer göra mig starkare när allt är över.
Men också många saker som jag önskar att du inte hade lärt mig. Du har lärt mig saker som jag önskar jag kunde ignorera. Radera.
Du har lärt mig hur det känns att bli lämnad, att stå ensam kvar. Du har lärt mig hur det känns att höra att man ingenting är värd, att man inte är önskvärd längre.
Du har lärt mig hur det känns att bli lurad, hur det känns när man inser att man inte vet vad som är sant längre. Du har lärt mig hur det känns när hjärtat brister. Hur det låter när ens drömmar sakta smulas sönder. Du har tvingat mig att mogna, på ett sätt som jag aldrig ville mogna på. Att bli en annan person än den jag var innan, en person som jag inte var redo att bli.
Du har lärt mig att sky kärleken, att se kärleken som något farligt, otryggt, smärtsamt.
Du har tvingat mig vara rädd för att komma människor för nära, eftersom du bevisat att de man älskar ändå aldrig går att lita på.
Du har lärt mig att aldrig ge hela mig själv till någon annan. Att alltid vara försiktig.
Att aldrig älska med hela mitt hjärta.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: