2011-06-03 | 23:20:05

People always leave

att lita på: vara viss om l. känna sig säker på ngns trovärdighet l. redlighet l. ngns bistånd, stöd o. dyl. l. på att ngt är vad det ser ut att vara, att ngt skall motsvara ens förväntningar l. vara till hjälp l. stöd o. d., hava förtroende till l. tro på (ngn l. ngt), förlita sig på; äv.: sätta sitt hopp l. förtröstan till, förtrösta på; äv.: räkna på; i uttr. lita, förr äv. lita sig på l. Tex Jag litar på honom som på mig själv.
Det är konstigt det där med att lita på människor. Jag har nog aldrig litat på någon, aldrig fullt ut. Aldrig kastat mig rakt ut med stängda ögon, huvudstupa. Kanske är det därför det tog mig 20 år att bli kär. Och inte ens då blundade jag, inte ens då kunde jag släppa helt på bromsarna. Det tog långt tid, han fick lirka, krångla, bevisa, övertala mig många gånger. Bevisa att han gick att lita på, att jag kunde släppa på bromsen och stänga ögonen. Att jag kunde slappna av, låta honom klättra över muren det tagit mig 20 år att bygga upp.
Och tänka sig, det visade sig att när jag väl litade på honom så gjorde jag det fullt ut, all in. Med hela min själ. Jag berättade mina innersta, svartaste känslor, saker och händelser som bara han vet om. Som jag knappt ville erkänna för mig själv. För första gången i hela mitt liv vågade jag tro på att någon skulle stanna hos mig.
I slutet litade jag mer på honom än på mig själv. Nu när allt är över, äter tanken på mig. Tanken på att jag inte valde mig framför honom gör ont. Jag litade på honom helt och fullt och med allt jag hade. Det var fel. Dumt. Jag skulle litat på mig själv, min egen magkänsla. Det kommer aldrig hända igen. Jag fick bevisat det jag alltid har anat.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: